torsdag 31 mars 2011

IT-enkät

Idag har jag och Elisabet skapat en IT-enkät för vår skola. Vår tanke är att göra en inventering/kartläggning över vilka kunskaper våra kollegor besitter samt skapa en bild av vad de vill lära sig. Jag fick sitta vid tangenterna då jag bara tidigare har "sniffat" på Goggle docs. Tack Elisabet för den pedagogiska handledningen :). Vi kommer att använda resultatet för att fortsätta bygga vår resurs/portal samt för vidare utbildning av våra kollegor. Är du nyfiken på hur du använder Google docs för att skapa en enkät? Klicka på filmen nedan som är skapad av Åsa från Uggleblogg!


Idag har vi även tittat lite närmare på hur vi ska göra en snygg/lättnavigerad/informativ/enkel/ resurssida för vår skola, något som inte är helt enkelt. Vi gav oss båda i läxa att fortsätta smyga runt ute på nätet och leta inspiration. Vi diskuterade också hur vi skulle kunna sälja in detta till kommunen. Skulle det inte vara fantastiskt med en resurssida som hela kommunen kunde ta del av? Något att klura vidare på.

2 kommentarer:

  1. Hej kyckling (sjukling)! Hur har du det?
    Jag är fortfarande utan mobiltelefon (en sann prövning...), så jag får meddela mig till dig så här via bloggen istället.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Att leta inspiration och idéer på andra webbplatser är ofta en bra början. Ofta kan man hitta något som är användbart tex färgval, navigering, layout.

    Vet att Uppsala Kommun diskuterat möjligheten med någon form av samlingsplats och utbyte för de som arbetar med It i skolan/förskolan.

    SvaraRadera