torsdag 3 mars 2011

Min förebild

Tjo!! Då var man i hamn. Efter att "virrpannan" Anna-Lena förstått att det "brann lite i knutarna" har hon nu fixat ett bildspel om sin förebild. Jag har haft fullt fokus på vår skolblogg, vår resurs och vår programlektion så jag hade inte fattat att det var till nästa vecka jag skulle var klar med uppgiften. Jag har skapat mitt bildspel i Photostory då det är ett verktyg som jag känner till. Tänkte att det skulle spara lite tid, vilket det också gjorde men lite synd är det att det att programmet har sina begränsningar. Resultatet är helt ok och jag får ta ut svängarna vid ett senare tillfälle.

Idag på förmiddagen var jag hos Elisabet och jobbade med en presentation till vår rektor, vi lärde oss då hur man bäddar in ett YouTube klipp i PowerPoint 2003. Tänk vad bra det är när människor delar med sig! Tänkte att jag skulle göra detsamma!




Om man har en annan version så finns det mer att hämta hem från YouTube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar