lördag 16 april 2011

Rabarberknölar och växthustänk

Nu har jag utforskat min trädgård på knäna, jag har fotograferat till vår skolas resurs, hur kul som helst :). Jag och Elisabet letar nämligen bilder till den resursida vi bygger men det har varit lite svårt. Vi kom fram till att det är faktiskt enklast att använda en bild som vi själva fotograferat. Kom på att jag kunde fotografera mina rabarberknölar som är på väg upp. När jag la upp bilden på resurssidan såg det ut som en hjärna, lite äckligt kanske men ändå rätt bra symbolik tycker jag.

Vår resurssida skall heta Drivbänken, fyndigt va?! (vår skola heter Växthuset).  Under den skall utvalda vektyg ligga så att alla på vår skola kan lära sig det som vi kan idag. Digital kompetens-genom att dela!

2 kommentarer:

  1. Både bra och fyndigt namn (kommer ju från två fyndiga människor!) och jag tycker att bilden är vacker.
    Egna bilder är skitbra!

    SvaraRadera