onsdag 26 januari 2011

Två nya verktyg..

Idag fick vi lära oss två nya verktyg, Prezi och Wikis, några av kursdeltagarna undervisade oss och vi fick själva skapa egna wikis och lära oss skapa en enkel presentation i Prezi. Kursarna gjorde det fantastiskt bra och jag har lärt mig massor idag!

När jag satt mig in i Wikis lite mer kommer jag att använda detta verktyg, Elisabet beskrev detta verktyg mycket bra så jag länkar er som vill läsa mer till hennes sida :).

Ikväll har jag och min pappa lekt med Prezi. Vi har hämtat hem fotografier och filmer, vridit och vänt på text, bild och haft riktigt kul! Pappa tyckte att det var kul men tyckte som de flesta att man blir lite åksjuk... Vi har även lekt med Photoshop, vi har klippt och klistrat, gjort affischer och skapat topplister. Har inte lagt upp någon ny topplist för jag hittar inte storleken för blogger (ska kolla detta med mina kursare imorgon). Nu är det dags för sängen, imorgon är en ny dag med nya digitala erfarenheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar