torsdag 25 november 2010

Bilden av min verksamhet....

Ja, det var väl så uppgiften hette va? För er som inte är insatta är detta en uppgift där vi ska presentera något ur vår verksamhet. Detta ska ske proffsigt, retoriskt, roligt och med inslag av IT.... Ja inte är det lätt uppgift men som en av mina kära vänner brukar säga -Den som ger sig in i leken måste leken tåla...

Igår gick 8 h till att jobba i GIMP, SumoPaint och till slut Photoshop (gav in efter många timmars knep å knåp) oj vilken skillnad det blev, jag jobbade på med min filmaffisch och på kuppen lärde jag mig en massa nya funktioner i Photoshop! Mitt bakgrundsfoto var en tecknad bild och jag lyckades efter ett tag att få till mina in klippta bilder med ett målat intryck. När jag sedan skulle lägga över vår film trilskades den en hel del men som jag skrev tidigare gick det ju att länka till Anna-Lenas sida, fast det är ju inte lika kul!

Jag börjar också bli rätt haj på att göra fler saker samtidigt. Jag kan lyssna på Spotify, Måns och jobbar samtidigt med Photoshop, snacka om att multitaska ;).

Åter till presentationen, idag har jag jobbat med min presentation, den skall handla om flexibelt arbetssätt. Jag vill berätta hur jag i min klass arbetar med flexibla grupper för att låta alla individer i min klass att känna sig  lika delaktiga och lika viktiga. När jag började i morse var jag ganska säker på hur jag ville lägga upp mitt arbete med berättelse, bilder i 3D och med ngn form av film/morfning som avslutning. Just nu är jag inte riktigt lika säker på det där med 3D. Har nu jobbat med Goggle SketchUp halva dagen och det visade sig att det inte är så lätt att skapa i 3D, även om de i instruktionsfilmerna påstår det. Hoppas att min sambo kan hjälpa till, han som jobbar med 3D-program hela dagarna borde ju ha ngr tips. Nu lägger jag ned för idag och hoppas på mer lycka i helgen.

1 kommentar:

  1. Vad du kommit långt i ditt tänk om verksamheten! Fattar inte hur jag ska komma dit. Snygg affisch du gjort. Läckert att du inte använt vanliga foton.

    SvaraRadera